الکترو موتور ومات سه فاز ۷۰۰ دور

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


الکتروموتور دستگاهی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. برعکس این عمل یعنی تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی توسط یک ژنراتور الکتریکی انجام می شود.

در الکتروموتورهای عادی، از طریق تعامل بین میدان مغناطیسی الکتروموتور و سیم پیچ جریان برای تولید نیرو در درون موتورایجاد می شود.

شما می توانید انواع الکتروموتور را در اطراف خودتان ببینید برای مثال نزدیک ترین آنها الکتروموتور موجود در کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ است که شامل دو الکتروموتور می باشد یکی از آنها وظیفه چرخش هارد دیسک را برعهده دارد و دیگری برای تهویه و ایجاد جریان هوا در کامپیوتر نصب شده است. همچنین در آشپزخانه هم می توانید نمونه های دیگری از الکتروموتور را مشاهده کنید نظیر الکتروموتور ماشین لباسشویی یا الکتروموتور هود آشپزخانه.

در صنایع گوناگون از انواع مختلف الکتروموتور یا موتور الکتریکی استفاده می شود نظیر صنعت خودرو سازی یا صنعت کشتی رانی که از الکتروموتور هایی با ابعاد بزرگ استفاده می شود.

می توان الکتروموتور را مهمترین اخراع بشر دانست چرا که صنایع زیادی وابسته به این محصول بوده و در دهه های اخیر شاهد تولید انواع مختلفی از الکتروموتور در سایزها و کاربرد های گوناگون بوده ایم.
از برندهای معروف آنها می توان به الکتروموتور زیمنس ، الکتروموتور vemat و الکتروموتور ABB اشاره کرد.

  • فرید نوری